Kirjoittaja Aihe: Rintasyöpä  (Luettu 1026 kertaa)

ereritu

• Hero Member
Rintasyöpä
« : Toukokuu 13, 2019, 10:31:51 »
Minun kohdalleni osui tämä yleisin naisten syöpälaatu. Mammografiaseulonnoissa tuli esille.
Vieläpä ärhäkimmässä laatuluokassa eli gradus 3:ssa paksuneulanäytteiden mukaan .Enemmän tietoa kuhan leikkaavat ja tutkivat etsien purevaa lääkettä jatkohoidoksi.

Nyt odottelen tulisilla hiilillä leikkausaikaa. Lääkäri lupaili ajantuloa jo viime viikolle. Kummiskin poli käynnistä 2-3 viikon sisään suunnitelma leikata toinen rinta koko poistona.Leikkauksen yhteydessä tutkitaan läheiset imusolmukkeet. Kuvissa näkynyt muutoksia yli neljän cm alueella suurentuneet kainalon imusolmukkeet.

Jostakin kumman tuurista samalle ihmiselle kasaantuu näitä tauteja. Nyt nivelpsorin Humira ja Trexan tauotettava.
Ja mielialapotilaana yritettävä pitää pää jotenkin kasassa.Perheessä toisillakin terveysremppaa. Kaikki nyt kerralla. Mut sitähän elämä on. Ylä- ja alamäkeä vuorotellen.

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
Vs: Rintasyöpä
« Vastaus #1 : Toukokuu 13, 2019, 11:16:05 »
No voi sentään!  :hoiva:
Johan nyt!  :hali:
Kovasti voimia!  :thumbup:

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 13, 2019, 13:00:55 »
Voi sentään....syöpädiagnoosi on niin vaikea vastaanottaa  :hoiva:  Muistathan kuitenkin, että nykyaikana suurin osa, taitaa olla peräti 80% , diagnoosin saaneista selviää. Helppo tie se ei ole, mutta ihan kuljettavissa, omasta kokemuksestani tiedän  :hoiva: 

Toivottavasti pääset pian leikkaukseen, ja toipumisen alkuun,ja toivottavasti läheisesi jaksavat tukea sua omista sairauksistaan huolimatta.  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012
Työkyvyttömyyseläkkeelle 2014

hiker

• Global Moderator
  • I'm Okay. My biggest lie.
« Vastaus #3 : Toukokuu 13, 2019, 22:40:04 »
Toivottavasti leikkaus tehtäisiin pian ja saisit selvyyden, kuinka hoidot jatkuvat. :hoiva: Valtavasti voimia ja jaksamista!  :hali:
Lanne- ja kaularangan ongelmat hermojuurivaurioiden kera
Polven artrofibroosi
Kolmoishermosärky ja -vaurio
Mieliala- ja syömishäiriö

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2019, 10:56:07 »
Rinnanpoistoleikkaus takana. Ensin oli vartijaimusolmuketutkimus. Merkkasivat leikkaavalle lääkärille lähimmät imusolmukkeet.
Yksi otettu tutkintaan ja syöpäsoluja ei onneksi löytynyt vaikka oli turpeutta solmukkeissa (reumasairaus syy varmaan).

Leikattiin perjantaina ja lauantaina dreenin kanssa kotiin. Kudosnestettä työntää 80- 60 ml vielä per päivä. Silti infektioriskin takia tänään dreeninpoisto.
Varasin jo punktioajan terveyskeskukseen loppuviikolle. Ottavat neularuisku tavalla nestettä sitten pois. Ei pingota haavaa.

Noin kuukauden päästä alkaa sytostaatit 6 kertaa 3 viikon välein suunnitelma.
Mut tarkentuu sit syöpälääkärin vastaanotolla patologin tutkintojen jälkeen hoitosuunnitelma.

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #5 : Kesäkuu 12, 2019, 10:29:16 »
Leikatun rinnan tilalle on tullut onkalo. Siihen kertyy nestettä niin kauan kuin iho tarttuu kiinni lihaksiin.

Monenlaista nesteen ottajaa olen jo kohdannut . Terveysasemalla karsee kokemus . Yritti kolmesti tehdä punktiota ja mitään ei saanut ruiskuunsa.
Varmaan oli joku tulppa päällä tumpelon ruiskussa.  :rohonauru:  Seuraavalla kerralla pääsinkin ylilääkärin käsiin.
Enimmillään ollut 120 ml ja vieläkin 2 vk leikkauksesta oli 50 ml veriheraa.

Muuten olen toipunut hyvin. Tulossa sytostaatit ja vasta-ainehoito. Syöpä laadultaan ärtsiä leviämään. Mutta ei ollut onneksi imusolmukkeissa eli
paikallisena vain rinnassa.

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 12, 2019, 11:45:42 »
Onpa ollut hankalaa punkteeraukset  :doh:   Onko mitään arviota kuinka kauan menee ennenkuin se iho on kasvanut kiinni  ~:/
Hienoa että ei ollut imusolmukkeissa eikä siis levinnyt :thumbsup:
Ja seuraavana sytoilla sitten loppuhoito, ja saat jatkaa ihan pian  elämääsi  :happy:
Tsemppiä ja voimia ja halauksia sulle paljon  :hali: :hali:

*muoks* poistin pitkän pätkän tyhjää.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2019, 15:11:46 kirjoittanut satuo »
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2019, 15:25:03 »
Kaikkea hyvää ja valtavasti jaksamista toipumiseen ereritu!  :hali: Kuten MaKo jo totesi, ei aikaakaan, kun voit jälleen jatkaa tavallista elämääsi. Yritä nähdä jokaisessa päivässä edes jotain hyvää ja suuntaa katseesi hoitojakson loppua kohti.  :hoiva:
Polven artrofibroosi

satuo

• Global Moderator
  • Aina jossain paistaa aurinko.
« Vastaus #8 : Kesäkuu 12, 2019, 16:14:59 »
Tsemppiä!  :hali:

Onneksi hoidot etenee!  :thumbsup:

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 12, 2019, 19:32:05 »
Ereritu, mä taidan olla täällä ainoa syöpäläinen sun lisäksi (tai onhan Jussikin). Vaikka mulla olikin erilainen syöpä, niin jos on jotain mitä haluat kysyä, tai jos halaut purkaa omia ajatuksiasi, "kuuntelen" kyllä. Voit  laittaa vaikka yksäriä. Vastaan mielelläni, ja kerron omia ajatuksia ja kokemuksia  :hali:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #10 : Kesäkuu 13, 2019, 09:01:29 »
Yläosasta jo kasvanut kiinni iho. Yksilöllistä tuokin. Mutta ainakin juhannukseen asti punktiot.

Kiitos tsempeistä,  Kysymyksiä varmaan mieleen tulee hoitojen lomassa.

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #11 : Kesäkuu 13, 2019, 18:02:33 »
Minulla on "vain" nämä molemmat kesymmät ihosyövät, joten en taida kuulua joukkoon. Toinen leikataan poskesta 11.7. Kaksi esiastetta jäädytettiin kolme viikkoa sitten ja toinen tietysti tulehtui sopivasti lähtiessämme reissuun tänne Kreikkaan.

Syö juuri sitä, mistä nautit ereritu ja mieti kiloja vasta hoitojen jälkeen.  :hoiva:
Polven artrofibroosi

ereritu

• Hero Member
« Vastaus #12 : Kesäkuu 24, 2019, 12:06:07 »
Syöpäkään ei oo koskaan "vain". Eikä mitkään sairaudet joskin osa helpompi kestää ja hoitaa.

Torstaina kävin onkologilla. Ensin sytostaatti vasta-aine komboa 3 kertaa kolmen viikon välein. Sitten vaihtavat solunsalpaajalajia ja välillä tauko
vasta-aineesta. Sen jälkeen jatkuu vuoden ajan vasta-ainepistokset kolmen viikon välein. HER2 positiivisuutta hoidetaan vasta-aineella.
Kysyin lääkäriltä ärhäkkyydestä. Vastasi et vasta-aine puree yleensä hyvin eikä tauti niin paha kuin netistä lueskellessa kuulosti.

Pitäisi oppia hanskat kädessä möyhii maata. Samoin kengät jalassa kävelemään. Kesällä tulee avojaloin hilpastuu rantasaunalle.  :D
Hoidot tekee tulehtumisherkkyyttä ja haavan paranemisen hitautta. 

hiker

• Global Moderator
« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2019, 23:55:13 »
Jätä tohtori Google rauhaan ja samoin kaikki kauhukertomukset!  :hali: Tiedän, kuinka vaikeaa se on. Minä ainakin olen heti googlettamassa uusia terveysongelmiani. Luen tosin vain esim. Duodecimin tutkimustietoja tai esim. britti- tai jenkkiyliopistojen sivustoja. Usko, mitä onkologisi sanoo juuri sinun syöpätyypistäsi.  :hoiva: Toivotaan, että kestät hoidot mahdollisimman vähin sivuvaikutuksin!  :hali:
Polven artrofibroosi

MaKo

• Klubilainen
« Vastaus #14 : Kesäkuu 26, 2019, 09:43:01 »
Mä olen ihan samaa mieltä Hikerin kanssa !!!!!! Itse lopetin kun törmäsin "tietoon" että vain n. 30% uusivaan suolistosyöpään on elossa 5 vuoden kuluttua  :doh:   
Jokaine  syöpä on omanlaisensa, ja kun luen sun hoitosuunnitelmaa, niin se tuntuu kovin monimutkaiselta, hankalalta ja monivaiheiselta.....omaani verrattuna  :innocent:
Tsemiä sulle kovasti ja voimia hoitoihin. Muista että me ollaan täällä sua varten, silloin kun meitä tarvitset.....ja muulloinkin  :rohonauru:
Suolistosyöpä 2011-2013
Hermovaurio jalkaan 2012